Ak máte web a ak chcete, aby váš web zarábal, musíte investovať do linkbuildingu. Spätné odkazy Seolight si budú vyžadovať váš čas alebo vaše peniaze. Najprv sa teda musíte rozhodnúť, či máte viac času alebo peňazí. Potom si zvoliť konkrétny postup pri budovaní vašich spätných odkazov, no ešte pred týmto všetkým vedieť, čo všetko, sa do linkbuildingu ráta a čo naopak nie.Muž v kaviarni pracuje na notebooku
 
Je odkaz ako odkaz?
Áno aj nie. Každý odkaz, ktorý vznikne na internete, a to kdekoľvek, sa do istej miery ráta. Avšak, iba do istej. Na prvom mieste je relevantnosť odkazov, no ešte možno viac to, kde presne tieto odkazy budú. Tak napríklad, web, o ktorom vedia len jeho administrátori, vám bude na nič. Spätný odkaz na ňom s najväčšou pravdepodobnosťou nikto neuvidí, takže aj internetové vyhľadávače ho budú brať ako druhoradý. Taktiež odkazy vo fórach môžu byť do istej miery menej kvalitné. Rozhodujúce je taktiež to, o aké fóra pôjde.
 
Ďalej tu máme sociálne siete, do ktorých nepatrí len Facebook, ale taktiež Twitter, Instagram a samozrejme Youtube. Áno, aj tieto odkazy sa „rátajú“, no je taktiež veľmi dôležité to, kde presne budú. Stránky s vysokou návštevnosťou sú pre vás lepšie, preto by ste sa mali zamerať hlavne na tie. Napríklad Facebook funpage s troma fanušíkmi, to by už nemal byť vaša „cieľová detinácia“.Žena v bielej blúzke sedí pri stole v kancelárii
 
Drahšie verzus lacnejšie spätné odkazy
To, na akom mieste budú vaše odkazy umiestnené, ovplyvňuje samozrejme aj ich cenu. Možno ste sa už stretli so slovíčkom guestblogging. Áno, tento princíp v rámci budovania spätných odkazov skutočne funguje, no len do istej miery. Stáva sa totiž len málokedy, že takúto možnosť spolupráce ponúkajú weby so skutočne vysokou návštevnosťou. Preto musíte počítať s tým, že ak budete chcieť získavať skutočne relevantné a kvalitné odkazy, ktoré reálne zavážia v rámci vašej SEO optimalizácie, budete do nich musieť niečo zainvestovať.