O pozitívnom vplyve rýb na náš organizmus nemusíme vôbec polemizovať. Sú jedným z najlepších zdrojov omega 3 nenasýtených mastných  kyselín, to však nie je ich jedinou výhodou. Obsahujú tiež vápnik, jód a kvalitné bielkoviny. Teda všetko, čo naše telo nevyhnutne potrebuje. Ryby, by sa na našom tanieri mali objaviť minimálne raz za týždeň, ideálne dvakrát, ale ak si ich doprajeme i každý deň, nemôžeme nič pokaziť. Zásadnou otázkou však ostáva, v akej forme ryby konzumovať. Sú lepšie čerstvé, mrazené, alebo tie v konzerve?

pstruh
 
 
Čerstvé a mrazené ryby
 
Čerstvé a mrazené ryby sú samozrejme najvýživnejšie. Zanechávajú si všetky vitamíny, minerály, kyseliny a ostatné látky. Pri mrazených rybách, by ste mali všímať hlavne to, koľko je do nich pridanej vody. Čím menej, tým lepšie. v prípade čerstvých rýb je zas dôležitá ich ozajstná čerstvosť. Tú zistíte na základe niekoľkých znakov.
 
Ako spoznať čerstvú rybu:

  • Páchne rybinou, ale žiadnymi inými pachmi, či zatuchlinou
  • Po stlčení cítime pevnú konzistenciu, mäso by sa malo vrátiť do pôvodného stavu
  • V prípade celých rýb sú ich oči pekne vypuklé, pokožka je lesklá a pokrytá slizom
  • Žiabre musia mať červenú farbu
  • Všímajte si samozrejme aj dátum spotreby

 losos

Sušené a údené ryby
 
Proces, ktorým sú takéto ryby spracované, taktiež neuberá na žiadnych živinách. Preto ich môžeme taktiež pokladať za zdraviu prospešné. Problémom je iba vyšší obsah soli. Preto ich nekonzumujte každý deň. pokiaľ ich pridáte napríklad do šalátu, nepridávajte doňho už žiadnu soľ navyše.
 
Ryby v konzerve
 
Ryby v konzerve môžu obsahovať nižšie množstvo vitamínov, avšak ostatné látky, ako napríklad omega 3 nenasýtené mastné kyseliny, alebo bielkoviny ostávajú zachované. Aj tento výrobok je teda veľmi zdravý. vo všeobecnosti sú lepšie ryby vo vlastnej šťave, pretože konzumujeme menej kalórií. Pokiaľ obľubujete tie v oleji, vyberajte si ryby naložené v oleji olivovom.