Každý blog, webová stránka alebo e-shop s potenciálom informovať, zaujať, ponúkať služby alebo predávať tovar si zaslúži kvalitnú viditeľnosť. Respektíve to, aby ich objavilo čo najviac potenciálnych záujemcov o danú tematiku, služby alebo produkt. A v tomto smere veľa ľudí používa internetové vyhľadávače.
Základom pre úspešné zviditeľnenie s dlhodobejším efektom sa preto stáva snaha dosiahnuť čo možno najvyššiu priečku vo výsledku hľadania. A k tomuto cieľu sa využíva SEO, respektíve Search Engine Optimization, u nás známa ako optimalizácia pre vyhľadávače.Monitor, zemeguľa

  • Výsledkom umiestnenia stránky na vyšších priečkach so sebou prináša rastúcu návštevnosť a takisto vznik požadovaných konverzií. V neposlednom rade vravíme o funkčnom budovaní  povedomia o vašej podnikateľskej značke.

Treba rátať s tým, že kvalitná optimalizácia je pomerne dlhodobý proces, ktorý ale takisto prináša dlhodobé účinky. Aj v prípade, ak sa SEO rozhodnete dokončiť, jeho efektívnosť pretrváva ešte niekoľko mesiacov.Táto doba dokáže značiť ešte ďalší nárast návštevníkov vášho webu a s ňou spojené konverzie. Je však rovnako doporučené obrátiť sa s profesionálnou optimalizáciou na odborníkov s dlhoročnými skúsenosťami v danom obore, akými disponuje tiež seo agentúra Seolight.sk.
Ako fungujú vyhľadávače?
Bežný užívateľ najčastejšie do Google Search zadá hľadanú frázu, slovné spojenie alebo skrátka kľúčový výraz č kľúčové slovo. Na základe tohto faktora mu potom vyhľadávač poskytne výsledky, ktoré sú zoradené podľa relevancie k hľadanému pojmu. Niektoré výsledky sa nachádzajú na prvých priečkach, iné sú kdesi vzadu a preto väčšinou zostávajú nepovšimnuté. Úlohou optimalizácie je teda dosiahnuť pre váš web vrchné a najrelevantnejšie postavenie.Google vyhľadávač,lupa

  • Hľadací „boti“ berú pri zoraďovaní do úvahy veľa vnútorných (on-page) ako aj vonkajších (off-page) faktorov stránky.

Výsadou je preto vnútorná úprava technickej stránky webu, ale zároveň sa pracuje tiež s vonkajšími faktormi napríklad tvorbou a umiestňovaním spätných odkazov na „cudzie“ zdroje.