Vytvoriť si vlastný blog na WordPresse nie je žiadne umenie ani veda – stačí si otvoriť jeden z množstva videotutoriálov a idete na to. Pri pohľade na prázdny editor si zrejme väčšina z vás uvedomí, že napísať článok, ktorý sa bude páčiť čitateľom aj Googlu, nie je vôbec ľahké. Ako teda začať písať kvalitné SEO texty na váš web?

notebook, mobil

Vráťme sa na chvíľu mysľou do školských lavíc na hodiny slovenčiny. Skúste si spomenúť, koľko žiakov milovalo písanie slohových prác. Veľa ich asi nebolo, že? Pritom na napísanie peknej slohovej práce ohodnotenej jednotkou sa stačilo držať týchto piatich základných pravidiel. Neodbáčajte od témy/zadania. Musíte vedieť, čo sa páči vašej cieľovej skupine a dodržujte formu a kompozičné postupy jednotlivých žánrov. Píšte bez gramatických chýb a dbajte na vizuálnu podobu textu ako celku. V prípade online obsahu je potrebné myslieť ešte na jednu dôležitú súčasť, ktorou je optimalizácia onpage SEO faktorov.

tablet, klávesnica

Napísať kvalitný článok je časovo náročné a to aj pre profesionálneho copywritera. Aj tu platí staré známe, že čas sú peniaze, preto investujte svoj čas radšej do poctivej analýzy potrieb vašej cieľovej skupiny, na základe ktorej si vytvoríte content plán.
Témy blogových článkov do content plánu môžu vyplynúť z niekoľkých online aj offline zdrojov, napríklad analýza kľúčových slov. Analýza kľúčových slov je absolútnym základom pre tvorbu content plánu, resp. pre nastavenie marketingových aktivít všeobecne. Pre samotnú analýzu je potrebná vyčerpávajúca databáza vyhľadávacích dopytov, čiže samotných kľúčových slov. Na získanie dát existuje množstvo zdrojov, no vo väčšine prípadov bude postačovať zoznam služieb a kategórií produktov, ktoré ponúkate. Vaše skúsenosti sú tiež podstatné. 

Ak už máte blog nejakú tú dobu je možné, že sa niekedy zaseknete a neviete akým novým témam sa venovať. Okrem toho, ak produkujete stále rovnaký typ obsahu, môže vás to brzdiť v potencionálnom raste vášho blogu. Mám pre vás 10 nápadov, ako obmeniť typ obsahu, ktorý zdieľate. Pomôžu vám aj v náraste návštevnosti a zlepšia SEO.

Ešte pred tým ako začneme, návrhy na obsah majú byť hlavne inšpiráciou, takže si vyberte čo najviac vyhovuje vám. Nemusíte skúšať každý z nich. Vyberte si 2 alebo 3, ktoré budete pravidelne využívať. To vám bude určite stačiť.